27 Ekim 2014 Pazartesi

Şahane Bir Kadının Gizli Günlüğü - Julia Quinn


Şahane Bir Kadının Gizli Günlüğü... Bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine okumaya karar verdiğim ve okuduğum ilk Julia Quenn kitabı. İlk sayfasını açtığınız andan itibaren sizi İngiltere' nin 1800'lü yıllarına götürüyor. Kabarık elbiseler, korseler, at ile göl kenarında yapılan gezintiler, maskeli balolar... Tarihi bir aşk hikayesi.

Baş karakterimiz Miranda, varlıklı bir ailede doğuyor, annesini on yaşında kaybediyor ve en yakın arkadaşı Olivia ve ailesiyle yaşamaya başlıyor. Toplumun güzellik standartlarına uymadığını düşünüyor ve Olivia' nın abisi Turner ona ilerde çok güzel olacağını ve bunun için üzülmemesi gerektiğini söylüyor ve günlük tutmasını tavsiye ediyor. Miranda ise günlüğüne ilk cümlesini yazıyor: "Bugün aşık oldum."

Evet, hikayenin nasıl biteceğini tahmin ettiğinizi umuyorum. Muhtemelen doğru bir tahmindir çünkü kitabın sonu beni şaşırtmadı. Eğer şaşırtsaydı en çok da şaşırtmasına şaşırırdım sanırım!  

Oldukça akıcı ve sade bir dil kullanılmış. Çerez kitap tabirini kullanabileceğimizi düşünüyorum. İtiraf etmeliyim ki kitabın kurgusu oldukça sıradan bir aşk hikayesi fakat karakterler olağanüstü. -ki genelleme yapacak olursak bu tarihi aşk hikayelerinin ortak özelliğidir-  Eğer tarihi aşk romanlarını okurken sıkılmıyorsanız, seveceğinizden eminim. 


7 yorum :

  1. Aslında çerez kitap sa olsa bazen okumak gerekiyor. Insani yormadan kitaplar keyifli olabiliyor. Aklımda olsun. Bu arada blogunu çok beğendim Sık sık uğrarım artık : )

    YanıtlaSil
  2. Aslında çerez kitap sa olsa bazen okumak gerekiyor. Insani yormadan kitaplar keyifli olabiliyor. Aklımda olsun. Bu arada blogunu çok beğendim Sık sık uğrarım artık : )

    YanıtlaSil
  3. Julia Quinn kitabı görünce yorum yapmadan duramadım, tarihi aşk romanlarının üstadıdır. Her kitabı ayrı bir ustalıkla yazılmıştır ve okurken asla sıkılmazsınız :) Bu kadar fazla kitaba rağmen karakterlerinin birbirine hiç benzememesi beni hep şaşırtır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana bu kitabı tavsiye eden arkadaşım da bu şekilde sözlemişti, onun sözlerini okumuş gibi oldum :) Benim gibi aşk romanlarından pek haz etmeyen birisi bile karakterler ve diyalogların olağanüstü yazılmış olmasından dolayı severek okuyabilir :)

      Sil
  4. Ah bu yazar.Ben ki yalnız tarih kitaplarını zevk alarak okurum ancak bu kadın beni Londra nın 1800 lü yıllarına götürüyor ve türlü türlü entrikalara ortak ediyor ^^ Elimde neredeyse tüm kitapları olan bu kadını herkese ben de tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  5. Ah bu yazar.Ben ki yalnız tarih kitaplarını zevk alarak okurum ancak bu kadın beni Londra nın 1800 lü yıllarına götürüyor ve türlü türlü entrikalara ortak ediyor ^^ Elimde neredeyse tüm kitapları olan bu kadını herkese ben de tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil